מי אנחנו

תיאטרון נוצר, כמו כל דבר טוב, נוצר מאהבה, ובאהבה – כמו באהבה: יש מריבות, סיכסוכים, עליות ומורדות, אבל האהבה, כך אומרים – בסוף תמיד מנצחת.

תיאטרון נוצר, כמו כל גילוי מרעיש, נוצר יש מאין.

תיאטרון נוצר הוא כבר ילד גדול. עדיין ילד בנשמתו, אבל עדיין מתלבט מה יהיה כשיהיה גדול.

"תאטרון נוצר מתאפיין כבר שנים בהצגת מחזות איכות שאי אפשר לשכוח אותם…." (אליס בלינטנטל, news 1)

תחילתו, לפני כמעט שלושים שנה, בחזונם של שני יוצרי תיאטרון, דלית מילשטיין ואבישי מילשטיין, ללא כל קשר משפחתי ביניהם. קשרים אחרים דווקא היו לזוג המילשטיינים: חלום משותף, דרך משותפת, אומץ ותעוזה שיש רק למי שמעזים לגלגל את הסלע בעלייה. והעלייה היתה תלולה מאוד

ועדיין…

בתום מסע נדודים, שכלל תחנות שונות, ביניהן גם כאלה נטולות קורת-גג, התמקם תיאטרון נוצר באזור התעשייה של העיר בת-ים, במבנה שהיה בעברו האנגר צבאי על כל המשתמע. בתום השיפוץ והסבת המחסן לחלל אמנותי, מורכב התיאטרון מארבעה חללים שונים באופיים ובסגנונם, שבהינף מסך אחד ומרכיבים חלל דינאמי אחד..

 תיאטרון נוצר הוא תיאטרון מארח. חוויית התיאטרון היא חוויה קבוצתית, ואכן, תיאטרון נוצר מחבק את קהלו מהרגע שהוא מגיע, ומציע חוויה אלטרנטיבית הכוללת קפה/בר פעיל לפני ואחרי ההצגה, ולעתים אף מארח מופעים בעצמו.

"תאטרון המסור למסר חברתי…ולשפת התאטרון…." (פרופ' שמעון לוי, "עיתון שישי")

לצד יצירות תיאטרון מקוריות שנכתבות עבור שחקני ויוצרי הלהקה, כמו: ערבה, הר, אצל עליזה בחצר, נידפים, מדלג רפרטואר התיאטרון גם ליצירות קלאסיות, כדוגמת: ירמה, מחזות מלחמה, אורסטיאה,  קרנפים, קברט ('ארץ בושת'), מחזה משפחתי ישראלי ('רכוש נטוש'), והצגות לכל המשפחה כמו: 'בובע מייסעס' ו'הזמיר והקיסר'.

המשותף לכל מנעד הרפרטואר הרחב של התיאטרון הוא בכך שהוא יונק את דימוייו מהמציאות החברתית, האנושית והפוליטית בארץ. 

המשותף לכל יוצרי הלהקה הוא הרצון להסתכן ולגלות מחדש כל פעם את גבולות התיאטרון ולסמוך על תעוזתו ותבונתו של הקהל שרוצה לעבור את הדרך יחד איתם.

והמשותף לכולנו, כל יוצרי התאטרון ולכם, הקהל האדוק והנאמן שלנו, היא שיחד עם הדרך הארוכה שכבר עברנו, וכל הטלטלות והחוויות שחווינו, נישאר כאן ביחד לעוד הרבה עשייה תאטרונית פורצת גבולות, ייחודית ונוקבת, ובעיקר, מרגשת ומהנה.